Alla inlägg under oktober 2012

Jag och Sandra var på myran bå kom jag på att vi kunde klä ut oss och leka att vi var oss tabläkan

Jag och Sandra var på myran bå kom jag på att vi kunde klä ut oss och leka att vi var oss tabläkan

Jag skulle ringa till polisen och polis amäla barnen om de tog mina äpplen. Jag skulle bli sur och arg på barnen. Ida Karlsson


Du vill sätta stopp! För dig gäller ordning och reda.  Charlotte

Jag skulle inte bli så jätteglad om någon tar mina äpplen.

Jag skulle fråga varför dom ska ta äpplerna och ni kan fråga innan så är ni snälla.

från Nadja nps 3


Fråga innan är en bra regel, kanske barnen gör det vid ett annat tillfälle!   Charlotte

om jag hade ett stort äppel träd och jag ser dem tre barnen i tio års åldern så skulle jag kanske inte bry mig så mycket men de beror på om dem tar många eller få. om dem skulle ta några så skulle jag inte bry mig så mycket. men jag skulle självklart fråga varför dem inte fråga mig från första början innan dem tar mina äpplen om tar jätte många.

det är ju fel att ta någon annans äpplen utan och fråga så lite arg skulle jag ju bli.


ps kommer inte på något mer


från sandra nps3


Att skapa en kommunikation är bra!   Charlotte

jag går till dören och säger vad gör ni med mina äpplen.


men ärch ta så mänga ni vill. jag tycker om äpplen men äter inte så många så varsågod ta så många ni vill



Nna olsson nps-4


Vad ödmjuk du är!!!  Charlotte


Jag skule öppna dören och säga vad gör ni? Med mina äpplen barn äsch vaso god ta so monga ni vill. Jag tyker om äpple men jag äter sälan äpplen


Vem är du??????????????????   Charlotte

jag skulle någ fråga varför dem inte frågar först

av sandra christofferson


Bra tänkt och skrivet!   Charlotte

Ovido - Quiz & Flashcards